Celem zadania było uratowanie przed dalszą postępującą degradacją iluzjonistycznych malowideł: „Apoteoza św. Antoniego”, „Śmierć św. Piotra z Alkantary”, „Chrystus i jawnogrzesznica”, „Zaślubiny św. Józefa z Marią Panną”, jakie wykonał za swojego życia malarz króla Jana III Sobieskiego Michał Anioł Palloni.
Koszt prac wyniósł 349 451,28 zł, z czego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 250 000,00 zł; ze środków finansowych własnych: 99 451,28.
Zadanie realizowane było od 22.05.2017 r. do 14.10.2017 r.
Pierwszym zabiegiem konserwatorskim było oczyszczenie lokalne warstwy malarskiej i gzymsów z kurzu i pajęczyn licznie pokrywających powierzchnię malowideł kaplic – metodą mechaniczną. Następnie przystąpiono do zabiegu bakteriobójczego – dezynfekcji przy zastosowaniu środka, produkcji włoskiej, powtarzając zabieg dwukrotnie z kilkudniowym odstępie. Lokalnie wykonano wstępną konsolidację fragmentów pudrujących się malatury oraz podklejono łuski warstwy malarskiej z efektem bardzo dobrym. Większe fragmenty łusek podklejano stosując emulsję akrylową. W dalszym etapie prac przystąpiono do właściwego oczyszczenia powierzchni freskowej. Przeprowadzono próby pozwalające ustalić wrażliwość warstwy malarskiej na różne metody i substancje chemiczne, zabieg przeprowadzano przy użyciu wacików. Pewne partie doczyszczano mechanicznie. W dalszej kolejności usuwano zabielenia i naloty wapienne. Po zbadaniu stopnia spójności tynku poprzez lekkie opukiwanie, stwierdzono rozwarstwienia i spęcherzenia podłoża. W celu przeprowadzenia zabiegu iniekcji, pojawiła się konieczność wykonania ukośnych otworów w warstwach tynku. W miarę możliwości otwory lokalizowano na rysach, pęknięciach oraz w pobliżu granic odwarstwień. Iniekcje wykonywano przy pomocy strzykawek i płynu zastrzykowego prod. niemieckiej, włoskiej. Uprzednio nawiercając otwory małym wiertełkiem. Po mechanicznym oczyszczeniu otworów i przedmuchaniu gruszką wprowadzany był roztwór alkoholu etylowego w wodzie. Alkohol miał zmniejszyć napięcie powierzchniowe i tym samym ułatwić penetrację płynu zastrzykowego. We fresku „Apoteoza św. Antoniego z Padwy”, do podklejenia spęcherzeń tynku zastosowano miejscowy facing, następnie podklejono spęcherzenia zaprawy. Po udanym zabiegu podklejenia facing, jak również żywicę użytą do zabiegu usuwano rozpuszczalnikiem. Zabieg wykonano z bardzo dobrym efektem. Spękania tynku uzupełniano drobnym kitem, wykonanym własnoręcznie na bazie dołowanego 12 letniego wapna. Po usunięciu starych nieodpowiednich kitów i łat pochodzących z poprzednich reperacji. Kity zastąpiono nowymi, wielowarstwowymi uzupełnieniami o odpowiednim składzie i fakturze. Do spodnich warstw użyty został kit gruboziarnisty, natomiast dobór kitu wierzchniego był uzależniony od faktury oryginalnego malowidła. Następnie, na rozległe kity i łaty założono pobiałę. W dalszej kolejności wykonano retusz ubytków warstwy malarskiej. Po przeprowadzeniu prac okazało się, że z czterech malowideł tylko „Apoteoza św. Antoniego” jest dziełem Michała Anioła Palloniego.